zondag 2 januari 2011

Contactadvertentie

Geloof me, ik kijk nooit op contactadvertenties. Waarom zou ik.
Maar op de een of andere manier leek het wel of ik er zomaar op een verveelde vrijdag avond naar toe getrokken werd.
Ik was gewoon even lekker aan ’t surfen (neehee niet buiten, op t internet duh..), manlief was de hort op dus wat moet je anders op zo’n vrijdagavond. Laten we wel wezen : die talentenjachten komen nu wel een keer je neus uit en Jan met z’n zomerse vrienden hebben we nu ook wel gezien. Dus ja, dan snuffel ik gewoon wat rond op ’t net. Even m’n facebook vrienden gedag zeggen, dan doorlinken naar m’n Haaiiiives vrienden (kun je druk mee zijn) en dan…Tja, en dan...
Dan wordt je blik bruut naar een springende advertentie getrokken die schreeuwt om aandacht. Zo van : klik mij, klik mij !
En voor je het weet neemt je nieuwsgierigheid je over en zit je bij contactadvertenties te kijken. Er ging een wereld voor mij open. Pagina’s vol.
Ik voelde een lichte opwinding van wat er allemaal te koop is in de virtuele wereld.
En ja, het lijkt er echt op dat ze allemaal mij zoeken. Wat een eer!
Ik kon bijna niet kiezen, maar mijn blik viel op de volgende advertentie : Ben jij een vrouw (ja,geloof het wel!), het liefst met kinderen (heb er 2 !),
betrouwbaar (eehh..voordat ik de computer opstartte nog wel ), lief (zeker!),
met tuin (met tuin?? Eh, ja! ).
Dan ben ik op zoek naar jou! (wauw!) Ik krijg het er warm van, en lees snel verder…
Ik, Toon (kan ik aan wennen), grote man (I love it!), harig..(kan niet harig genoeg zijn!), lief voor kinderen (helemaal top), sterk (I can handle it), maar aanhankelijk (pff..) zoekt vastigheid (uhm...) met een voorkeur voor wandelen (take me out!) maar vooral veel warmte en liefde (kwijl)..
Ik was om. Alles in me zei dat ik deze Toon moest hebben. Met zweet in mijn handen (niet alleen in mijn handen maar dat terzijde..) heb ik de volgende dag in de auto gebeld.
Er was mij net iemand voor. Heb ik weer !
Maar diegene heeft geen tuin en dat was een minpuntje, of ik dan toch ook langs zou willen komen. Trouwens, werd er nog even bijgezegd, het is geen probleem of je wel of niet met iemand samen bent. Zo,dat scheelt. Ik heb het manlief maar verteld.
Eerlijkheid duurt het langst en ik heb het getroffen met een flexibel en ruimdenkend mens.. Aangezien ik het toch ook wel fijn vond om zijn mening over de man in kwestie te horen, is manlief gewoon met mij mee gegaan (kom op zeg, dit is 2010! ).
We belde aan. De deur ging open en daarmee ook meteen mijn hart.
Daar stond hij. Toon. Inderdaad harig én groot én fors gebouwd. De advertentie loog er niet om. De grote lobbes kwam kwijlend op ons af.
We keken elkaar aan en ik zei tegen hem : "wat mij betreft wandelen we de hele wereld rond".
Gaf hem een hondenkoekje en deed z’n riem om.
Voordat we wegliepen keek hij nog een keer om naar zijn ex vrouwtje die met tranen in haar ogen ons na stond te kijken.
Vastberaden wandelde hij daarna rustig met ons mee op weg naar een nieuw,warm thuis…

J