Eindelijk , dacht ik. Tonight is the night en ik ga er eens lekker de tijd voor nemen.
Vanavond is het jaarlijkse balavond van een Rotary club hier uit de buurt. Manlief helpt me er altijd aan herinneren. Het is natuurlijk een echt mannendingetje.
De nadruk ligt dan ook op Bal want de meeste egotrippers lopen op zo’n feestje rond een poging te doen om een aardappel weg te slikken. Althans, zo klinkt het dan.
Maar dat terzijde.. Ik heb er zin in en zal vanavond er voor zorgen dat alle ogen op mij gericht zijn.
Dat soort dingen moet je natuurlijk altijd denken, nooit hardop zeggen.
Laat de nacht maar komen, ik ben er klaar voor.
Geestelijk dan, lichamelijk is er werk aan de winkel.
Ik sluit mij op in de badkamer. Laat het bad lopen, samen met een iets te grote scheut Rituels heavenly Hammam badolie. De aroma komt je tegemoet. Heerlijk!
Muziekje aan, kaarsjes voor de mentale rust en moeders-de-vrouw doet een voorzichtig plonsje in het warme water.
De scrubcreme, het scheermesje en maskertje bij de hand, een lekkere glossy met Arie Boomsma op de cover en een heerlijk rood portje.
De Gooische vrouw is er niets bij! De grote schoonmaak kan beginnen.
Wie heeft er trouwens ooit bedacht dat een vrouw er pas verzorgd uit ziet na een scrub, scheer en wasbeurt ? Het kost nogal wat tijd.
Maar..vanavond gun ik mezelf die tijd, dus ik klaag niet. Laat die verstofte (huis)vrouw maar eens naar boven komen, kijk mij eens glimmen!
Na een kwartiertje dobberen hoor ik een luide, zeer indringende stem.
Zo’n stem die je soms iets te vaak op een dag hoort. En vooral op dit soort momenten vooral NIET wilt horen..
MAMA..WAAR BEN JE ?
Adem in, neus dicht en een duik onder water. Maar zodra ik, inmiddels in ademnood, bovenkom staat zoonlief ook voor mijn neus. ‘Hoe kom jij binnen’? vraag ik hem voor mijn gevoel nog vriendelijk. ‘Gewoon door de deur hoor. Je had het niet op slot gedaan’ zegt hij met een uitdagende blik.
Mama wil nu even ALLEEN zijn, oké ? Wil je weer weggaan? ‘Nee’, zegt zoonlief op een zeer duidelijke toon. Zodra ik hem de deur wijs, begint hij te krijsen:
IK WIL OOK IN BAD. En hij begint zich al uit te kleden.
Mijn Zen moment is verdwenen samen met mijn dure Rituel Heavenley Hammam badolie, die zoonlief inmiddels fijn heeft leeg geknepen in bad.
Ik droog mij af. En druip ook af.
Vanuit mijn slaapkamer hoor ik een hoop lol in de badkamer.
Ik zucht een keer, föhn mijn haar en doe m’n make-up op.
Hijs me in m’n –verdomme- veel te strakke jurk. Ik buig mij voorover om mijn hooggehakte pumps aan te trekken en op dat moment hoor ik de telefoon. Manlief.
‘Schatje met mij. Zeg lieverd, even over de balavond. Ben helemaal in de war. Het is niet vanavond maar volgende week !
Vind je het oké dat ik vanavond met de mannen naar de voetbal ga?
Jij bent toch gewoon thuis, niet’ ?
‘Lieverd ? Ben je daar nog’ ?
....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten