dinsdag 15 december 2015
Gezellig! Kerst...
Laten we elkaar even geen mietje noemen. Zeg eens eerlijk
hoe kijk jij tegen de kerst op eh aan? Zin in? Kijk je er naar uit? Of zit je
net als ik tegen een nog net- geen- kerst- burn- out aan… ? The most wonderful time of the year…volgens
Sky Radio. Ik weet niet hoe meneer ( tis vast een meneer..)van Sky Radio de
overige time van het jaar er bij zit
maar bij mij is de rest van het jaar toch net even een stuk relaxer dan de
dagen rondom kerst kan ik je vertellen. Het begint met het creëren van een gezellig ingericht kerstgevoel in ons
huis. Aangezien ik een mannengezin heb die met van alles behalve- het -kerstgevoel
–in- huis -halen bezig zijn, komt dit dus op mijn schoudertjes terecht. Want hé,
we willen net als alle andere 7.5 miljoen huishoudens in Nederland een
gezellige kerstsfeer, nietwaar? Dus daalt engel Pinterest gelukkig al zo rond begin
december neer op mijn beeldscherm. Bekijk ik al die prachtig gedecoreerde
woonkamers met de meest gezellige (ah…dát woord he..) kerstsfeerachtige variaties.
Echt prachtig! Hip! Wil ik ook! Keer wat anders. En eenvoudig om zelf te maken, lijkt me. Dit jaar ga ik
dat ook doen. Krijg er zelfs zin in! Hup de boer op en als eerste een kerstboom
scoren. Bij t boertje om de hoek kan ik voor een tientje een boom met heul veul
naalden krijgen. En met dat ik die boom inclusief modderige kluit, krijg je er
gratis bij, in mijn autootje gehesen heb, verzucht ik mij wie dit ooit bedacht
heeft. Een boom in je huis. Maar goed, het hoort erbij. En ik wil erbij horen.
Hop door naar t Tuincentrum (wat?! 25 euro voor een dadeltak?), Intratuin (pff,
teveel keuze) en uiteindelijk Action, het walhalla voor goedkope (kerst)meuk.
Koop voor de dadeltakken een strokrans en een paar van die witte bollen die je
zelf nog met mos moet bedekken. Dat staat zo leuk volgens engel Pinterest. Nu moet ik wel even wat opbiechten. Eén keer
in het jaar steel ik. Mos. Uit het bos. Ja. Voor mijn gezellige kerstdecoraties.
Ook dit jaar weer. Met schepje en het zojuist gekregen plastic tasje van de
Action en hond voor de afleiding ga ik het bos in. Op zoek naar een fijn stukje
groen mos. En als ik het gevonden heb, doe ik het snel in mijn plastic tasje en
verstop ik het in mijn jas. Zeg wel altijd even sorry tegen het mos hoor. Dat
wel. En al wandelend terug naar de auto heb ik in mijn hoofd hele discussies
met de boswachter die mij aanspreekt en wil bekeuren. Ja schuldgevoel… Maar gelukkig, tot nu heeft
alleen de hond mij op heterdaad betrapt. En die vergeeft me. Dat geeft dan ook
wel weer een kerstgevoel . Dit terzijde.. Gezellig! Het begint er op te lijken.
De kerstboom staat en lampjes zitten er in. Nu de ballen met mos bedekken.
Volgens engel Pinterest heel eenvoudig. Nou, forget it. Met geen mogelijkheid
krijg ik mijn met liefde gejatte mos om die bal. Wat een gedoe! Aan die krans met dadeltakken begin ik al niet
eens meer. Ach, laat ook maar. Ik doe het wel met de kerstspullen die ik nog heb. Op
zolder. Al 15 jaar. Zoals ik uiteindelijk elk jaar doe, trouwens. Zuchtend doe
ik de lampjes van de kerstboom aan. De kerstspulletjes uit de oude doos zet ik
op de plek waar ze elk jaar staan. Ondertussen hoor ik manlief binnenkomen.
‘Lieverd, heb je de kerstspulletjes weer van zolder getoverd? En de kerstboom
weer gehaald. Goh, dat geeft toch elk
jaar weer een echt kerstgevoel he? Gezellig…(…)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten